جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب –  یادمان پروفسور احمد کیاست پور – انجمن اختر شناسی شیراز

جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب –  یادمان پروفسور احمد کیاست پور

(برای بزرگنمایی بیشتر روی عکس کلیک کنید)

  • ویژه منجمان آماتور، دانشجویان و دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه
  • در دو بخش فراخوان مقاله‌ها علمی و مسابقه عکاسی نجومی
  • مهلت ارسال آثار مقاله و عکس: ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۰
  • آخرین مهلت ثبت‌نام: ۱۰ آذر ماه ۱۴۰۰
  • محورهای جشنواره: نمایشگاه مجازی عکس‌های ارسالی و پوستر مقاله‌ها، سخنرانی، رصد آنلاین و…
  • محورهای علمی جشنواره: نجوم رصدی، خورشید و منظومه شمسی، علوم و فناوری فضایی، اخترفیزیک، اختر زیست‌شناسی، سیارات فراخورشیدی و کیهان‌شناسی
  • جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات مراجعه به صفحه www.esfahanfarhang.ir و پیج اینستاگرام و کانال تلگرام adibastrocener@
  • جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس با شماره ۳۲۶۵۸۵۶۶
  • ———————————————————————-

جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب

یادمان پروفسور احمد کیاست‌پور، از پیشگامان ستاره‌شناسی نوین در ایران

جهان، پیچیده در اسراری است که گاهی با علم و گاهی با هنر رمزگشایی می‌شوند. در این جشنواره، علم و هنر در کنار هم قرار گرفته‌اند؛ همان‌طور که جهان و انسان ترکیبی از عقل و عشق هستند. دوستداران نجوم می‌توانند در سه بخش مقاله، پوستر و عکاسی نجومی به رقابت بپردازند و در این رویداد منحصربه‌فرد شرکت کنند.

اهداف و ضرورت جشنواره

برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌های علمی از راه‌های موثر در معرفی و ترویج علم است که باعث ایجاد انگیزه برای تحصیل هدفمند علم و افزایش حس پژوهش در افراد می‌گردد. دراین‌میان پرداختن به علم نجوم، نقشی مضاعف و تعیین‌کننده ایفا می‌کند؛ هرچند پشتوانه و اساس مباحث نجومی، علوم فیزیک و ریاضی است؛ اما پیوندهای تنگاتنگ این علم با علومی چون شیمی و زیست‌شناسی در کنار علوم مهندسی و تکنولوژی، ضرورت و اهمیت ترویج آن را مشخص می‌سازد؛ ازاین‌رو برگزاری گردهمایی‌ها و نشست‌های نجوم پایه، نه‌تنها بستر پرورش و رشد علوم دیگر را فراهم می‌کند؛ بلکه زمینه را برای توسعه همه جانبه در کشور مساعد می‌سازد. نظر به اهمیت موضوع، مرکز آموزش نجوم ادیب طرح برگزاری یک گردهمایی، ویژه کلیه علاقه‌مندان به علم نجوم در سطح ملی را به  شورای سیاست‌گذاری سازمان فرهنگی، ‌اجتماعی‌ و ورزشی شهرداری اصفهان پیشنهاد کرد و برگزاری این جشنواره، پس از بررسی کلیه جوانب، مصوب گردید.

ازآنجایی‌که ۱۶ آذرماه سال ۱۳۹۸، جامعه دانشگاهی، علمی و نجومی کشور، گوهری از گوهرهای علمی؛ مردی تاثیرگذار در تاسیس مرکز آموزش نجوم ادیب، استاد گرانقدر پروفسور احمد کیاست‌پور را از دست داد، مقرر شد این گردهمایی با یادمان و بزرگداشت این استاد فقید همراه باشد .

ترویج علم و دانش در حوزه علم نجوم و ستاره‌شناسی، ایجاد انگیزه برای کسب دانش به‌ویژه در میان نوجوانان وجوانان، ایجاد پویایی و نشاط اجتماعی و بهره‌مندی از سرمایه‌های اجتماعیِ الهام‌بخش، از جمله اهداف این جشنواره است.

print
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
0 item
سبد خرید
Empty Cart